המדריך לבדיקות חשובות בתקופת ההריון

מהרגע בו נודע לאישה שהיא נכנסה להריון, עליה לעבור סדרות של בדיקות שונות, הן על מנת לוודא שהתפתחות העובר היא תקינה ואין שום בעיה, והן בשביל לוודא שהמצב שלה הוא תקין והיא לא נמצאת במצב של סכנה בריאותית. חלק מהבדיקות גם יאפשרו לה לדעת, באיזה מצב העובר אמור להיוולד, כלומר האם יש לו תסמונות, מומים או בעיות אחרות.

כל אישה שנכנסת להריון מקבלת רשימה של בדיקות חשובות שעליה לעבור בתקופה זו, כאשר לצד כל בדיקה מצוין גם נקודת הזמן בה עליה לעבור אותה. בדרך כלל מדובר על טווח של שבועות על פי קצב ההתקדמות של ההיריון. על פי לוח זה היא תפעל, וסביר להניח שגם הרופאים יפעלו בהתאם, במידה ויהיה צורך לבצע בדיקות מסוימות או פרוצדורות אחרות.

לפני שנציג את הבדיקות החשובות שעל האישה לעבור, צריך לציין, כל אישה צריך לדאוג שתהליך ההיריון ילווה על ידי גניקולוגית או גניקולוג, אשר גם יוכלו לבחון את התוצאות של הבדיקות, גם להפנות אותה לבדיקות המשך או בדיקות אחרות, ובאופן כללי יוכלו לבדוק אותה ואת מצבו של העובר באמצעות בדיקות אולטראסאונד קבועות.

ד"ר ורד אייזנברג – רופאת נשים (גניקולוגית) מומחית לאולטרסאונד, מלווה נשים רבות לפני כניסתן להריון וכמובן גם אחרי. ד"ר אייזנברג דואגת להפנות מטופלות שלה לבדיקות רלוונטיות, על מנת לוודא שקצב התקדמות ההיריון והתפתחות העובר היא סדירה, עד ללידה בתקווה שהכל יעבור בשלום והעובר יצא בריא ושלם.

בדיקות חשובות שיש לבצע בזמן הריון

ישנן בדיקות שנחשבות קבועות, ויש לבצע אותן פעם אחת בשבוע והן בדיקות לחץ דם, משקל, חלבון בשתן, ובצקות. המטרה היא לבחון את מצב האישה ולוודא שאין שום בעיה שיכולה להקשות עליה להמשיך בהריון.

מלבד בדיקות אלו, אזי שיש לבצע אולטראסאונד, כאשר הבדיקה הראשונה היא בדיקת שליש, במהלכה בודקים את המיקום של שק ההריון, את מספר העוברים, גיל ההריון והאם יש לעובר דופק. בהמשך יהיה צורך לבצע בדיקות אולטראסאונד באופן קבוע, הן בשביל לבדוק את קצב ההתפתחות שלו והן בשביל לוודא שהכל תקין.

בין השבוע השישי לשבוע שניים עשר, יש צורך לעבור בדיקות דם מקיפות בשביל לבחון את המדדים של האישה. בין השבוע העשירי לשבוע השלוש עשרה יש לבצע בדיקת סיסי שלייה, בשביל לבדוק האם לעובר יש תסמונות ומומים, דוגמא תסמונת דאון. זו בדיקה שמתבצעת באמצעות דגימה קטנה מהשלייה.

בדיקות נוספות שהכרחיות בשביל לגלות מומים ותסמונות, זו בדיקת שקיפות עורפית שניתן לעשות בין השבוע השש עשרה לשבוע העשרים. בדיקה זו מתבצעת על ידי מדידת עובי הנוזל שמצטבר בעורף העובר. יש לבצע גם בדיקת חלבון עוברי ובדיקת מי שפיר. אף הן מאתרות מומים ותסמונות, בפרט תסמונת דאון.

מלבד בדיקות אלו, יש לבצע סקירת מערכות בשלבים שונים, סקירה ראשונה נהוג לעשות בין השבוע הארבע עשר לשש עשר, וסקירות מאוחרות יותר בשלבים יותר מתקדמים. אז אפשר לקבל תמונת מצב מלאה של העובר. מדובר על בדיקות הנעשות באולטרסאונד ללא פעולה פולשנית.

לפרסום כתבה באתר
The Importance of Data Privacy

Privacy of data is the right of people to control their personal information as well as who collects it and how it's shared. It gives

What to Look for in Data Room Providers

https://virtual-data-room.info/most-trusted-data-room-prices/ Data room providers provide businesses as well as government entities with an online platform that is secure to store, share and collaborating on documents.

How to Choose the Best Data Room Providers

When choosing the best virtual data rooms, look at certain criteria. The main factors include document management security features, e-signature capabilities, collaboration mode and cost.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות