טיפול רגשי לילדים

נראה שאין כמעט שגרה אמיתית בתקופתנו ועל כל הבעיות הרגילות שילדים נתקלים בהן מדי יום נוספים גם מצבים כמו קורונה או מתיחות ביטחונית. בתוך כל, זה ברור למה הורים רבים מחפשים ייעוץ כדי להתמודד עם קשיים רגשיים שונים שלהם ושל ילדיהם. מצבם הפגיע של ילדים רבים מחייב קשב מיוחד ומעקב כדי לוודא שלא מתפתחת מצוקה שלא זיהיתם בזמן, וטיפלתם בה כראוי. ערנות היא תמיד מבורכת ותשומת הלב לילד נדרשת תמיד.

freepik

מתי לתת טיפול רגשי לילד?

יש מקרים ברורים שבהם נדרש טיפול רגשי לילדים, כמו משבר משפחתי, חוסר יכולת של הילד להתמודד עם שינויים כמו גירושין או התרחבות המשפחה, קשיים שנובעים מלקויות למידה וחוסר יכולת לעמוד בציפיות ולהשתלב בחברה או טראומה ספציפית כמו אלימות כלשהי. עם זאת, טיפול כזה ניתן כיום לא רק בגלל משברים בחיי המשפחה כי אם גם בגלל קשיים של ילדים להתמודד עם המציאות, עם האירועים האקטואליים שמשפיעים על כולם ועליהם במיוחד.

למה חשוב לתת לילדים טיפול?

ילדים לומדים את המציאות דרך עינינו, המבוגרים, והם קולטים מונחים שלנו הם ברורים ולהם הם לא מובנים ואף מפחידים מאוד. למשל, אם מדובר בתקופה כמו זאת שכולנו עוברים כיום, להם קשה עוד יותר לתרגם חרדה מפני מגפה או איך מתגוננים מפניה ומהן ההשלכות שלה. הם מתקשים להבין את הסגר ואת הניתוק הכפוי מבני משפחה אהובים שחיבקו והקיפו אותם כל הזמן וכעת הם יכולים להתקשר אליהם רק בטלפון. המצוקה שלהם בגלל היעלמות המוכר והידוע גדולה ולא כולם יודעים ויכולים להסתגל בקלות ולהתמודד.

בקשה לעזרה ולתמיכה

הורים ומורים חייבים להיות קשובים כעת יותר מתמיד משום שלילדים יש דרך מיוחדת לבקש עזרה ותמיכה. להורים כדאי להצטייד בכלים לשעת הצורך כדי לתת להם מענה נכון בזמן ובמקום. את הייעוץ והטיפול אפשר לקבל במרכזים שונים לטיפול רגשי אצל פסיכולוגים מומלצים לטיפול במצבים כאלה, בין אם מדובר בקליניקות פרטיות או כאלה שפועלות במסגרת הסדר מיוחד עם קופות החולים.

להיות מוכן לכל השאלות

יש ילדים שלוקח להם זמן לעבד חוויות ויכול להיות שייקח זמן עד שמצוקה מתקופת הקורונה תתבטא בגילויי התנהגות וחרדה שונים. גם אם אין כרגע בעיה ספציפית מומלץ להתייעץ ולשאול אילו סימנים מדאיגים מחייבים טיפול רגשי לילדים שיהיה יותר מעמיק ויסודי משיחה משפחתית בלבד. זה נכון לכל מי שנחוץ לו אבחון פרטני בגלל בעיה ספציפית. גם כשהילד שקט מהרגיל ונראה שהוא בסדר אבל לא משתף את הוריו במה שעובר עליו, כדאי מאוד לבדוק שהכל בסדר ושאין חרדה סמויה שהוא לא מצליח עדיין לחשוף אותה בפני הוריו.

מעקב אחר הילדים

יש ילדים שכבר נמצאים בתהליך טיפול רגשי והם נתקלו בקשיים בגלל הסגר והבידוד או חרדות שנוספו לאלה שהם מתמודדים אתן בדרך כלל. להם זה חשוב במיוחד להתמיד ולהמשיך בשגרת המעקב אחר מצבם. להורים זה חשוב לעשות מאמץ לוודא שהם מגיעים לכל הפגישות כדי שיהיה מי שייתן מענה וגם יתמוך בשעה רגישה כזאת. הפסיכולוג הוא יותר מאוזן קשבת והוא בודק שלילד יש תמיד מי שייתן לו מענה מקצועי במצוקה כזאת.

טיפול בגיל ההתבגרות

טיפול רגשי לילדים בגיל ההתבגרות מורכב יותר משום שאמצעי המבע שלהם מפותחים יותר והם גם מסוגלים לשלוט יותר במה שירצו לשתף. אצלם חשוב במיוחד לרכוש את אמונם ולהיות ראוי לו ולכן פסיכולוגים מומלצים לגיל זה מפתחים את יחסי האמון וההערכה עם המטופלים הצעירים גם בשעת יציאה מהשגרה כמו השנה הזאת.

לפרסום כתבה באתר
The Importance of Data Privacy

Data privacy is about people's right to control their own personal information–who collects it, the way it's used, and how it's shared. It empowers people

How to Set Up a Data Room for M&A Transactions

https://dataroomlabs.com/enhancing-collaboration-in-online-datarooms-tips-and-strategies/ A data room is an online space where you can securely and safely share data. It is typically utilized to facilitate due diligence during

What to Look For in a Dataroom Review

A dataroom is a space where sensitive and confidential documents are stored. It can be either physical or https://dokusoftware.com/benefits-and-drawbacks-of-data-room-provider/ virtual. In the past, companies would

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות