כל התבשילים שיחממו לכם את החורף

השמיים אפורים והגשם לא מפסיק לרגע? זה הזמן המושלם לתבשיל חורפי וחם מלא בכל טוב. מה שכיף בתבשילים הוא שאפשר להכין אותם בכמויות גדולות ולאכול מהם כמה שמתחשק. כדי שלא תצטרכו להתלבט במשך זמן רב מדי מה להכין, אספנו עבורכם את כל סוגי התבשילים הטובים ביותר שאותם כדאי לכם לנסות.

חמין

זהו מתכון שככל הנראה כולכם מכירים, גם אם טרם יצא לכם להכין אותו עד כה. חמין הקרוי בגרסתו האשכנזית בשם "צ'ולנט", הוא תבשיל שיש להכין במשך זמן רב על חום נמוך. זהו מאכל מהמטבח היהודי וגם עדות רבות אחרות מכינות גרסאות שונות של המתכון. בבתים רבים משאירים חמין להתבשל עוד לפני כניסת השבת כך שבשבת בצוהריים אפשר יהיה לאכול ממנו בשמחה גדולה. מנה זו למעשה נוצרה מתוך הצורך בהכנת מנה שאינה דורשת בישול בשבת עצמה. כך החמין מספק את הפתרון המושלם, משום שהוא דורש זמן בישול של שתיים עשרה שעות לפחות.

לרוב החמין יהיה מורכב מתפוחי אדמה, בשר בקר, שעועית וחיטה, כאשר בגרסאות השונות של המתכון נראה לפעמים גם מרכיבים נוספים או אחרים. למשל, החמין המרוקאי לרוב מגיע גם עם ביצים חומות בתוכו. אגב, השם "חמין" מגיע פשוט מאוד מהמילה "חם" ואין ספק שהוא יכול לחמם לכם את החורף היטב.

טביט

אפשר לומר שמאכל זה הוא החמין העיראקי, אך יש בו מאפיינים ייחודיים מאוד ששונים מאוד מהחמין. במתכון זה משתמשים בעוף ולא בבקר ונהוג להשתמש באורז. בבתים עיראקיים רבים ממלאים עוף שלם בחלקי פנים של עוף. מרכיבים נפוצים נוספים הם בצלים, עגבניות, פפריקה ובהרט. בדומה לחמין גם טביט מבשלים ביצים חומות עם התבשיל.

תבשיל בקר

כפי שאתם וודאי יכולים להסיק משמו, המרכיב המככב בתבשיל זה הוא בשר הבקר. ברחבי העולם כולו ישנם סוגים רבים של תבשילי בקר, אך כולם עשירים במרכיבים ומבושלים בציר או נוזל אחר כמו יין אדום ואפילו בירה.

אחד מתבשילי הבשר המפורסמים ביותר הוא ככל הנראה הגולש הונגרי, המגיע אומנם גם בגרסת מרק אך המתכון המקורי שלו הוא בכלל נזיד. הגולש עשיר בירקות רבים כמו פלפלים אדומים, בצלים, גזרים ועגבניות, לצד קוביות בשר עסיסיות. את התבשיל מבשלים במים, אך יש כאלה המבשלים אותו בסיר או אפילו מוסיפים יין אדום.

עוד תבשיל בשר בעל שם הוא הביף בורגיניון מהמטבח הצרפתי. הבסיס לתבשיל זה הוא יין אדום בשילוב עם ציר בקר, לצד בצלי שאלוט, בצל, גזר, סלרי ופטריות. כמו כן, מוסיפים לתבשיל גם בוקה גרני, זר של צמחי תבלין כמו דפנה, רוזמרין, תימין ועוד, מדובר בשיטה נפוצה מאוד במטבח הצרפתי.

חורשט סבזי

זהו תבשיל מיוחד מאוד הנמצא בלב לבו של המטבח הפרסי. הייחודיות של התבשיל מצויה בטעמו החמצמץ המגיע מהלימונים המיובשים, אשר מככבים לא מעט במטבח זה. שמה של המנה "חורשט סבזי" מתרגם ישירות למילים "תבשיל ירק". המרכיבים הבסיסיים בתבשיל הם שעועית אדומה, בשר בקר המתאים לבישול ארוך, פטרוזיליה, חילבה, כרישה וכוסברה. את התבשיל מבשלים במשך כשלוש שעות. נהוג להגיש את מנה עם אורז לבן.

צ'ילי קון קרנה

אם אתם רוצים להכניס גוון דרום אמריקאי לתבשיל שלכם, למה שלא תכינו את הצ'ילי קון קרנה. המתכון המקסיקני הזה הוא נזיד חריף המכיל בשר ופלפלים חריפים. למעשה תרגום שמה של המנה הוא "פלפל עם בשר". בנוסף לשני המרכיבים הללו ישנם גם חומרי גלם כמו שעועית אדומה, עגבניות, שום ובצל. לרוב הבשר שבו משתמשים יהיה בשר טחון או קצוץ ולא נתחי בשר שלמים.

נראה כי הצ'ילי קון קרנה הופיע לראשונה בהיסטוריה כבר במאה השש עשרה בבירת האצטקים, כיום היא מקסיקו סיטי. אך השימוש בבשר בקר התחיל רק כאשר הכובשים הספרדים אימצו לחיקם את המנה.

לסיכום, ישנם סוגים רבים של תבשילים נפלאים שאותם תוכלו לנסות במהלך החורף הזה. כמובן שלכל מנה גם גרסאות שונות, כך שללא ספק תהיו מסודרים עם תבשילים מצוינים ללא הפסקה. אנו ממליצים בחום לצאת למסע מרגש בעולם סביב הנזידים השונים. אל תוותרו גם על שמיכה חמה, נעלי בית מפנקות וחימום שישלימו לכם את החוויה.

לפרסום כתבה באתר
How to Set Up a Data Room for M&A Transactions

https://dataroomlabs.com/enhancing-collaboration-in-online-datarooms-tips-and-strategies/ A data room is an online space where you can securely and safely share data. It is typically utilized to facilitate due diligence during

What to Look For in a Dataroom Review

A dataroom is a space where sensitive and confidential documents are stored. It can be either physical or https://dokusoftware.com/benefits-and-drawbacks-of-data-room-provider/ virtual. In the past, companies would

Enhanced Data Security Solutions

Data breaches and cyber attacks are on the rise and businesses are more concerned now than ever before with protecting sensitive information. The right security

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות