משחקים וצעצועים שמקדמים התפתחות

למשחקי תינוקות יש חשיבות עצומה בהתפתחותם השכלית, הרגשית, החברתית והמוטורית. המשחק הוא דרך הלימוד הכי הטבעית ומהנה של תינוקות רכים וילדים קטנים.

המשחק עם התינוק יכול לעזור לו ללמוד ולהכיר את העולם הסובב אותו. המשחק מאפשר זמן משותף בו ניתן להכיר אחד את השני, לסמוך אחד על השני ולהעמיק את הקשר. דרך המשחק המשותף התינוק לומד להרגיש מוגן ואהוב מה שתורם להתפתחות שלו.

מתוך מבחר צעצועים לתינוקות הקיים בשוק, חשוב להתאים את הצעצוע או המשחק לגיל ולשלב ההתפתחותי בו נמצא התינוק.

  • גיל לידה ועד 6 שבועות
    בשלב הזה לתינוק עדיין אין סדר יום ולכן את הפעילות נתאים לזמנים בהם הוא ער. בשלב זה נוכל להשמיע מוזיקה מרגיעה או לשים ספרון בשחור לבן בטווח הראייה של התינוק, כדי לגרות את השמיעה ואת הראיה. בנוסף חשוב ליצור קשר עין עם התינוק, לשיר שירים ולנהל איתו שיחה בשפת תינוקות.

  • גילאי 6 שבועות ועד 3 חודשים
    בשלב זה התינוק שוכב על הבטן ומסוגל להרים את הראש למעלה למשך דקות ספורות. נוכל להציע לתינוק רעשנים רכים או צעצועים רכים וצבעוניים. לקראת גיל
    חודשיים נוכל לצרף לעגלה או לסלקל אוניברסיטה עליה תלויים צעצועים כך שיוכל להזיז אותם בצורה לא מכוונת.

  • גילאי 3 ח' ועד 6 ח'
    התינוק כבר מסוגל להרים את ראשו ולהחזיק לכמה דקות, מצליח לשחק עם ידיו ורגליו ויכניס אותם בפה. מתפתח הקשר בין היד לעין וניתן לחבר לעגלה או למיטה קשת עליה תלויים משחקים שמנגנים, מרשרשים שאותם הוא יוכל לתפוס עם היד ולגעת בהם. אם אנחנו משכיבים אותו על שמיכה מומלץ לשים קרוב אליו צעצוע כך שיוכל לשלוח את היד ולנגוע בו, בובות מרשרשות וחפצים בעלי מרקמים שונים.

  • גילאי 6 ח' ועד 9 ח'
    התינוק מתחיל לזחול, מסתובב לשני הצדדים ומתהפך מהבטן לגב ולהיפך ולכן נוכל להניח את התינוק על משטח נעים ולפזר מולו משחקים כמו בובות רכות, ספרים רכים העשויים מבד או פלסטיק, קוביות בכל מיני גדלים, צבעים ומרקמים שונים. בנוסף השיניים מתחילות לצמוח ועל מנת להקל על כאב בקיעת השיניים, ניתן לתת לתינוק גם להשתמש בנשכן שיוכל להכניס לפיו.

  • גילאי 9 ח' ועד 12 ח'
    בתקופה זו התינוק כבר יושב יציב, זוחל, נעמד לבדו ומאוד פעלתן. נוכל לתת לתינוק משחקים המפתחים את המוטוריקה העדינה כמו ספר שניתן לדפדף בו, בניית מגדל של קוביות ועוד. בנוסף יוכל התינוק לעשות שימוש בהליכון אותו דוחף התינוק בכוחות עצמו כמו לדוגמא לטייל עם עגלה עם בובה.

  • גילאי שנה עד שנה וחצי
    הפעוט כבר מסוגל לעמוד וללכת בכוחות עצמו. נרצה לעודד את נושא המוטוריקה, קשר עין-יד וקואורדינציה על ידי משחק של מגדל טבעות, בניית מגדל מקוביות, שימוש בפאזל בעל חלק אחד או שניים, משחק של גלגול ומסירות עם כדור גומי או ספוג או משחקים בהם אתה לוחץ על כפתור ואז בובה קופצת מהקופסה.

  • גילאי שנה וחצי עד שנתיים
    בשלב הזה הילד כבר יושב ליד שולחן ויכול לעסוק בחומרי יצירה כמו בצק, פלסטלינה, צבעי אצבעות. אפשר לספר סיפורים קצרים ולחזור עליהם.

חשוב לזכור לרכוש רק משחקים וצעצועים אשר נושאים תו תקן ואינם מכילים חלקים קטנים או כאלו שעלולים להתפרק שמא התינוק יכניס אותם לפה, יבלע אותם וייחנק חלילה.

לפרסום כתבה באתר
Identifying Sensitive Documents

The term "sensitive documents" refers to any data that a business would not want unauthorized individuals to see. The documents could be harmful to the

How to Set Up a Data Room for Investors

A data room is a professional tool for document management storage, sharing and management. Cloud solutions are available from traditional providers like Quoroom, iDeals and

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות