התמודדות עם שיניים בולטות

התמודדות עם שיניים בולטות היא לא דבר בולט. מודל היופי המודרני רואה בשיניים בולטות או עקומות – דבר לא אסתטי ולא יפה. אם אנחנו רוצים לשפר את המראה האישי שלנו כדאי לנו לעשות הכול בשביל ליישר את השיניים שלנו. הדרך הכי טוב ליישר שיניים היא באמצעות טיפול של אורטודנט מומחה, מקצועי ומנוסה. הטיפול נועד לתקן את ליקוי הסגר ולשפר את המראה האסתטי, כלומר להשיג שיניים ישרות וחיוך מושלם.

שיניים בולטות יכולות לגרום לילדים לסבול מהצקות ומבריונות. כאשר אנחנו רוצים לשפר את הביטחון העצמי שלנו באופן פרטי או של הילדים שלנו אנחנו חייבים להתחיל ביישור השיניים שלנו, במיוחד כיום כאשר המראה האסתטי חשוב ומשפיע על איכות החיים וההצלחה האישית. יישור השיניים שלנו יכול להעלות את הביטחון והדימוי העצמי של כל אחד ויכול לאפשר לנו להיות הרבה יותר מאושרים כאשר אנחנו מסתכלים במראה.

הסיבות להיווצרות שיניים עקומות

יש הרבה מאוד סיבות להיווצרות של שיניים עקומות ובולטות, זו תופעה מוכרת המהווה את אחד מליקויי הסגר השכיחים ביותר. שיניים עקומות יכולות להיווצר בעיקר בגלל הסיבות הבאות:

  • תורשה
  • מבנה מולד
  • מכה (טראומה) בילדות שהשפיעה על מבנה הלסת
  • מציצת אצבע עד גיל מאוחר או בגיל הינקות
  • שימוש עד גיל מאוחר יחסית במוצץ
  • שבר בשיניים
  • מחלות שונות
  • שינויים במבנה הלסת בגלל גשר או גיל
  • תזוזת שיניים
  • בקיעת שיני בינה

לא משנה מה הסיבה שבגללה השיניים שלנו עקומות – כי קשה מאוד למנוע משיניים של ילדים להתעקם ותמיד כולם חכמים יותר בדיעבד. החדשות הטובות הן, שכיום עולם רפואת השיניים והאורטודונטיה מציע מגוון רחב מאוד של טיפולים ליישור מבנה הלסת והשיניים.

מתי מומלץ לטפל בתופעה ומהן הדרכים הקיימות כיום ליישור שיניים לילדים?

לרוב נהוג ללכת לטיפול אצל אורטודנט מומחה בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי או במהלך חטיבת הביניים והתיכון. חשוב להדגיש שגם מבוגרים יכולים לעבור בהצלחה טיפול אורטודנטי. במקרים מסוימים, וחריגים יחסית, ההתמודדות עם שיניים בולטות מחייבת הליך כירורגי, לכן המטופל ייאלץ לעבור במהלך התוכנית ליישור שיניו גם עקירת שיניים, על מנת לאפשר מקום לדחוק את השיניים הבולטות לאחור כך שיהיו ישרות יותר. טיפול זה כולל בין השאר שימוש ברסן, טבעות ברזל וגשר.

ברוב המקרים ההתמודדות עם שיניים בולטות מבוססת על רסן לתיקון ליקוי הסגר, וכיום במקום גשר המומחים ממליצים למטופלים לעבור יישור שיניים בשיטת אינויזליין, כלומר בשיטת הקשתיות השקופות. במקרים מסוימים המומחה ימליץ על ציפויי חרסינה לתיקון שיניים בולטות, כאשר הליקוי קטן ולא משמעותי.

מה קורה אם מזניחים את התופעה וגדלים עם לסת לא אחידה לתוך הבגרות?

הזנחה של התופעה של שיניים בולטות או עקומות יכולה לפגוע מאוד בביטחון העצמי שלנו כילדים, בני נוער ובוגרים. אם אנחנו רוצים לשפר את הרושם הראשוני שאנחנו משאירים בסביבה שלנו אנחנו חייבים לטפל ביישור השיניים שלנו כך שהן יהיו אסתטיות יותר. הזנחה של תופעה זו יכולה לגרום לנזק בריאותי ממשי לשיניים והיא יכולה לפגוע באיכות החיים שלנו. השקעה בבריאות השן שלנו ובמראה האישי שלנו יכולה לאפשר לנו להרגיש בטוחים יותר ושמחים הרבה יותר.

לפרסום כתבה באתר
למה אופני איזון הם דבר מעולה?

אחד הרגעים המרגשים ביותר בחייהם של הורים לתינוקות וילדים קטנים, הוא הרגע בו הם רוכשים לילד אופניים. על פניו זה נשמע כמו דבר סטנדרטי, שכיח,

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות